D2: nederlaag in Ommen

OZC D2(?) – Den Ham D2 (3-0), 18 februari 2017

‘Kijk altijd eerst naar jezelf als je verloren hebt, voordat je naar anderen gaat wijzen’. Dit is iets wat wij de jongens van D2 dit seizoen meerdere keren op hebben gewezen, vooral na de vele nederlagen in de eerste seizoenshelft. Dus daar beginnen we nu ook mee. Over onszelf: wij spelen een prima eerste helft, zetten meerdere combinerende aanvallen op en willen graag mooi voetbal laten zien aan de vele meegereisde Hammer-supporters. De verdediging van Den Ham anticipeert meerdere keren goed op het lange-ballenvoetbal wat de gastheren laten zien.

Dat we de rust ingaan met een 1-0 achterstand is jammer. In de rust geven we bij de jongens aan, dat we tevreden zijn over het vertoonde spel en dat de kansen in de tweede helft vanzelf wel komen. Daar ontbrak het bij ons in de eerste helft aan, maar we hebben vertrouwen in onze eigen jongens.

De kans en het doelpunt komt in de tweede helft dan al snel. Mart en Tim pakken de bal af van de doelman en Tim is diegene die de 1-1 binnenschiet. In het kader van ‘eerst naar jezelf kijken’ past dan ook het begrip ‘de scheidsrechter beslist’. We accepteren de beslissing van de scheids. Dat de leidsman van vandaag dan besluit om de treffer vanwege buitenspel af te keuren, is voor ons echter niet helemaal te begrijpen. Want de grensrechter houdt keurig zijn vlag naar beneden, dus waarom het doelpunt dan afkeuren? Als vervolgens in een flitsende counter de 2-0 gescoord wordt door OZC, is de wedstrijd wel gespeeld. OZC maakt er uiteindelijk 3-0 van, waar invaldoelman Tim een onhoudbaar schot in de verre hoek ziet vliegen.

Geeft de 3-0 eindstand een terechte weergave van de wedstrijd neer? In onze ogen niet, maar de jongens van D2 hebben vandaag laten zien te willen voetballen, te willen knokken en niet willen opgeven. Wij zijn daarom tevreden met het vertoonde spel, ook al had er meer in gezeten. Nu lekker van de vakantie genieten en over drie weken weer vol aan de bak tegen HHC.