F2 speelt eerste wedstrijd in de beker

VMC F1 – Den Ham F2 (3-1), 26 augustus 2015

Vanavond is het dan zover, de eerste bekerwedstrijd! We spelen tegen VMC F1. Een club waar geen van ons eerder is geweest, dus we laten ons verrassen. Op het kleine sportpark in Vasse aangekomen mogen we op het hoofdveld spelen. Snel aankleden dus, om vervolgens de bespreking maar op het veld te doen.

VMCF1-F2

De eerste helft is VMC de betere ploeg. Gijs moet op doel veel reddingen verrichten, en achterin werken Jesper, Chiem en Melle keihard om doelpunten te voorkomen. Dat lukt lange tijd, totdat VMC op voorsprong komt. Tot dat moment speelt F2 nog niet zo goed als de afgelopen twee wedstrijden. Op het stroeve veld met lang gras komt F2 weinig bij het doel van de tegenstander. Een afstandsschot van Stijn levert het meeste gevaar op.

VMCF1-F2

Bij F2 zijn er een aantal jongens de eerste helft die af en toe een beetje slapen. Zou het door het warme weer komen? Want het is zeker een graad of 25 op deze mooie zomeravond. De 2-0 wordt dan ook wel erg makkelijk weggegeven. Daarna komt F2 langzaam op gang en krijgen we kansen via Kevensly, Jorryt en Stijn, maar gescoord wordt er niet.

In de tweede helft moet onze nieuwe keep’ Stijn gelijk aan de bak om een goal te voorkomen, maar heeft hij veel minder te doen dan Gijs in de eerste helft. In de tweede helft is er meer strijd bij F2 en voetballen we veel beter. Maar de keeper van VMC is een sta-in-de-weg. Jesper en Chiem zijn dichtbij, maar geen doelpunten.

VMCF1-F2

We hebben nog tien minuten te spelen, als Noah een bal passt naar Jorryt. Die geeft voor op Gijs en Gijs schiet…. weer de keeper die in de weg ligt… maar de rebound is snoeihard raak! 2-1. Zou het dan nog kunnen? Jazeker, kansen genoeg. Jorryt had in de laatste minuut de gelijkmaker op zijn schoen, maar zijn rebound gaat millimeters langs de verkeerde kant van de paal. In de tegenaanval maakt VMC het wel af en scoren ze de 3-1 en dat is gelijk de eindstand.

Een prima tweede helft, een spannende en sportieve pot. Zaterdag moeten we weer aan de bak, tegen DOS ’37 F3. We spelen om 08.30 uur op de Rohorst. Tot dan!VMCF1-F2