F2: vechten voor je leven

Daarle F2-F2

Daarle F1 – Den Ham F2 (5-1), 20 april 2016

Een doordeweekse pot voetbal. Nou ja, voetbal… daar is na afloop van alles over te schrijven. Gevoetbald is er vrij weinig deze woensdagavond. Geknokt en gevochten, dat past meer bij deze wedstrijd.

Hoewel de 5-1 eindstand anders doet vermoeden, ging de wedstrijd vrij gelijk op. Beide teams de eerste helft kansen, Daarle met de 1-0 voorsprong. Onze jongens werden duidelijk geconfronteerd met het fysieke spel van de tegenstander en heeft daar in de eerste helft ook niet echt een antwoord op. Boy heeft een paar knappe reddingen in huis, waardoor de 1-0 ruststand ook bereikt wordt.

De tweede helft knokken we meer, met name Chiem en Stijn hebben de boodschap begrepen. Een handvol kansen leveren ook gelijk veel doelpunten op voor Daarle en daar zitten een paar mooie aanvallen en individuele acties bij. De overwinning is op basis van de eerste 25 tot 30 minuten ook wel verdiend. Maar wij vinden dat er een aantal in de laatste fase bij Daarle over de schreef zijn gegaan. Wij krijgen een paar kansen (Melle net naast, Kevensly’s schot door de keeper gered) en om onze aanvallen tegen te houden, komen er een paar vliegende tackles over en weer voorbij, waarbij een aantal echt serieuze blessures op kunnen leveren. Gelukkig blijft iedereen aan onze kant vrij ‘heel’.

Dat na afloop Chiem onder de blauwe plekken zit, omdat zijn tegenstander hem trapt op het moment dat de scheidsrechter, spelers en leiders het niet zien (gelukkig hebben we een oplettend supporter die het wel ziet!), slaat dan ook helemaal nergens op. Dat heeft niets met voetbal te maken. Noah scoort nog een eretreffer, een heuse ‘panna’ bij de keeper.

Zaterdag weer een thuiswedstrijd, thuis om 8.30 uur tegen SVZW. Laten we hopen dat we dan weer een pot voetbal te zien krijgen.