JO15-2 ligt uit de beker

Zwolsche Boys JO15-1  –  Den Ham JO15-2 (3-1), zaterdag 16 december 2017

Na twee weken opnieuw niet te hebben gevoetbald, omdat koning Winter al vroeg in december zijn intrede heeft gedaan, sluit JO15-2 vandaag de eerste seizoenshelft af met een bekerwedstrijd tegen Zwolsche Boys JO15-1. De competitie heeft Den Ham met een keurige 5e plaats afgesloten en dat, terwijl er maar 7 van de 11 wedstrijden zijn gespeeld. Hopelijk dat we in de tweede seizoenshelft aan meer wedstrijden toekomen…

Op een sportpark waar de meesten van ons niet eerder zijn geweest, spelen we op kunstgras. JO15-2 speelt met een flink gewijzigde selectie. Joost en Roy waren bij JO15-1, Niels en Matthias zijn geblesseerd en Jelle moest in de warming-up afhaken. Gelukkig dat Rik en Boaz uit JO13-1 ons wilden versterken.

In de eerste tien minuten speelden we de tegenstander helemaal zoek. Met snel combinatiespel, veel beweging en een hoog tempo waarin de bal rondgaat, wordt de tegenstander in de achteruit gedwongen. Maar grote kansen en doelpunten leveren het niet echt op.

Langzaam gaat de Hammerstorm liggen en gaat de wedstrijd veel op en neer, zonder dat er echt heel veel kansen voor beide teams zijn. In de 23e minuut soleert een van de Zwolse Boys langs alles en iedereen, wordt er aan onze kant maar half ingegrepen, en vervolgens gescoord: 1-0.

Lang kunnen ze er niet van genieten, want vijf minuten later vindt Boaz met een mooi balletje Imme, die onberispelijk binnenschiet: 1-1. Tot aan de rust veranderd het spelbeeld eigenlijk weinig.

Na rust is Den Ham de bovenliggende partij. Ondanks dat het spel en de tactiek niet helemaal zo liep als dat we afgelopen week getraind hebben, toch creëren we een flink aantal kansen. Maar de doelman van Zwolse Boys was keer-op-keer een sta in de weg met een paar prachtige reddingen.

Een oude voetbalwet treedt in dit geval in werking: als je zelf niet scoort, dan doet de tegenstander dat wel. Een van de spaarzame momenten die de Zwolsche Boys in de tweede helft krijgt, wordt van rand zestien binnengeschoten.

In de slotfase blijft het beeld hetzelfde: Den Ham vol op de aanval, kans na kans, maar wederom de doelman die zijn ploeg op de been helpt. De bal wil-er-gewoon-niet-meer in. Als vlak voor tijd een penalty door Zwolse Boys benut wordt aan de andere kant, is het gedaan bij de 3-1 stand.

Jammer, maar in onze ogen zeker niet verdiend gezien de wedstrijd. Zwolsche Boys blonk zeker uit in effectiviteit. Dat we de laatste tijd (te) weinig hebben getraind en wedstrijden hebben gespeeld en we niet geheel met onze eigen spelers konden spelen, heeft ongetwijfeld een andere wedstrijd vandaag gebracht. Maar desalniettemin wensen bij Zwolsche Boys veel succes in de volgende ronde!

Voor ons rest nu de winterstop: zaalvoetbal, een speedsoccertoernooi en uitslapen op de vroege ochtend.

Namens JO15-2 wensen wij alvast een ieder fijne feestdagen toe en een gezond en sportief 2018.

Tot in 2018!