Contributie

De betaling van de contributie gebeurt door automatische afschrijving. Hiervoor dient u dit aanmeldingsformulier met machtiging in te vullen, te ondertekenen en in te leveren bij de secretaris.,

Jeugd

Er blijkt nog wel eens onduidelijkheid te zijn voor ouders die hun kind even willen laten proefdraaien bij de voetbal.
Dan hoef ik mijn kind toch niet aan te melden?

Dit is een groot misverstand!

Het is van groot belang dat u uw kind eerst aanmeld.
Vervolgens kan uw kind gedurende 3 maanden gratis meedoen, en kunt u besluiten alsnog (kosteloos) te stoppen.

De belangrijkste reden is dat uw kind pas verzekerd is als hij/zij bekend is bij ons en door ons is aangemeld bij de KNVB.

Daarnaast komt u dan ook “in ons vizier”. Na aanmelding wordt u binnen een week benaderd door de betreffende coördinator, die u op de hoogte brengt van het reilen en zeilen binnen de vereniging. Hij/zij kan u bijpraten en vertellen over de vervolgstappen. Zodoende kunnen we ook voorkomen dat u er een aantal maanden verloren bijloopt!

Dus, eerst uw kind aanmelden en daarna starten met het meespelen.

Participatieregeling Gemeente Twenterand: “Iedereen moet mee kunnen doen!”GEMEENTE KAN HELPEN BIJ BETALINGSMOEILIJKHEDEN

Jeugdfonds sport en cultuur
Meedoen aan sportieve of culturele activiteiten is belangrijk voor een kind. Ze raken op een gezonde manier hun energie kwijt, maken nieuwe vrienden en leren doorzetten.

Website Jeugdfonds Sport en Cultuur

Daarom vindt het Jeugdfonds Sport en Cultuur dat ieder kind moet kunnen sporten, ook als ouders daarvoor geen geld hebben. Dit fonds kan het lidmaatschap van een sportclub en/of vereniging voor uw kind betalen. U kunt niet zelf een aanvraag doen bij het Jeugdfonds Sport en Cultuur. Dat moet een hulpverlener, combinatiefunctionaris of maatschappelijk werker voor uw kind doen.

Hoe hoog is de bijdrage?
De bijdrage van het Jeugdfonds Sport en Cultuur is maximaal € 225,00 per kind per jaar. Soms mag een deel van het geld besteed worden aan sportkleding of andere sportspullen. De bijdrage voor het Jeugdfonds Sport en Cultuur is maximaal € 425,00 per kind per jaar.

Voorwaarden
uw inkomen is maximaal 120% van het sociaal minimum
de leeftijd van uw kind of kinderen is 6 tot 18 jaar
Uitbetaling bijdrage
Het geld gaat rechtstreeks naar de sportclub. Als ouder krijgt u dus geen geld op uw rekening. Als u sportkleding of andere sportspullen mag kopen krijgt u daarvoor een waardebon.

Vergoeding voor zwemles
Het bedrag van het Jeugdfonds Sport en Cultuur kan ook gebruikt worden voor het zwemdiploma A en B. Dit kan voor kinderen vanaf 5 jaar.

Aanvragen
Een aanvraag gaat via het Jeugdfonds Sport en Cultuur. Ouders/verzorgers/kinderen kunnen dus niet zelf aanvragen. Dit kan alleen door een intermediair. Een intermediair is een tussenpersoon die professioneel betrokken is bij de opvoeding en verzorging van het kind. Denk hierbij aan bijvoorbeeld de combinatiefunctionarissen, de jeugdhulpconsulent van de gemeente of maatschappelijk werk.

Informatie
Voor vragen of meer informatie kunt u contact opnemen met het Zorginformatiepunt.