Vertrouwenscontactpersonen stellen zich voor

VV Den Ham wil een veilige voetbalvereniging zijn, waar iedereen met plezier bezig is met voetbal en zich thuis voelt binnen de vereniging. Met elkaar doen we er immers alles aan om juist grensoverschrijdend gedrag zoals pesten, conflicten en ruzie, discriminatie en seksuele intimidatie binnen onze vereniging te voorkomen om zo te zorgen voor een prettig en veilig sportklimaat.

MAAR STEL NU DAT…

De praktijk binnen diverse sportverenigingen heeft uitgewezen dat er momenten en gebeurtenissen zijn waarbij grensoverschrijdend gedrag niet kon worden voorkomen. Binnen VV Den Ham willen wij dit graag voor zijn.

Dat is dan ook één van de redenen waarom binnen VV Den Ham drie vertrouwenscontactpersonen zijn aangesteld. Zij willen fungeren als een centraal aanspreekpunt om zo met elkaar te zorgen dat de wijze waarop we binnen de club met elkaar omgaan respectvol en veilig is. Dat zijn Peter Poortinga, Toby Drost en Christiaan Remmelink.

VOORKOMEN IS BETER DAN GENEZEN

Bij de vertrouwenscontactpersonen kun je terecht met vragen die je niet gemakkelijk stelt of waarvan je bang bent dat er niet serieus op gereageerd gaat worden. Dit geldt voor alle leden, vrijwilligers en ouders.

Daarbij: snel melden, er over praten en zorgen dat er (vroegtijdig) een einde gemaakt wordt aan een ongewenste situatie, maakt dat deze niet verergert en dat herhaling zo voorkomen wordt.

Om de leden van de club te informeren over de werkwijze, hoe ze zijn te bereiken  en om zichzelf ook bij de leden te introduceren worden er een 3-tal informatieavonden georganiseerd in het jeugdhonk in de kantine. Die duren plm 20 minuten .

Op woensdag 1 oktober was de aftrap met een bijeenkomst voor de meisjes teams.  Op donderdag 1 oktober en op woensdag 8 oktober  zijn de volgende bijeenkomsten .vertcie