De Voetbal.nl app en de KNVB Wedstrijdzaken app – komen er aan

Je hebt er wellicht al een en ander over gehoord, er komt een nieuwe Voetbal.nl app. De app die door ruim 1 miljoen voetballiefhebbers wordt gebruikt, waaronder een hoop leden van jouw vereniging.
In de nieuwe Voetbal.nl app kunnen naast wedstrijdprogramma’s, uitslagen en standen, ook allerlei leuke en nuttige clubnieuwtjes worden getoond. Dit maakt het voor leden en fans van jouw vereniging allemaal een stuk leuker en gemakkelijker.
Zoals aangegeven, er komt een vernieuwde Voetbal.nl app. Maar daarnaast gaan voetbalverenigingen vanaf de start van het nieuwe seizoen ook nog eens gebruik maken van de KNVB Wedstrijdzaken app. Dit is dé app waarmee het wedstrijdformulier wordt vastgelegd en waarmee spelers zich kunnen legitimeren met een digitale spelerspas.
Voordat alle leden van jouw vereniging goed van start kunnen met zowel de vernieuwde Voetbal.nl app als de KNVB Wedstrijdzaken app, is het belangrijk dat je als vereniging een aantal zaken geregeld hebt. Welke voorbereidingen dien jij met je vereniging te treffen zodat je er zeker van bent dat alle leden van je club met zowel de nieuwe Voetbal.nl als de KNVB Wedstrijdzaken app kunnen werken?
Goed voorbereid het nieuwe seizoen in
1. E-mailadressen vastleggen
Leden die in de Voetbal.nl of de KNVB Wedstrijdzaken app willen inloggen, moeten zich in de app registreren met een e-mailadres. Voor beide apps worden dezelfde inloggegevens en dus ook hetzelfde e-maildres gebruikt. Het is belangrijk dat hiervoor het e-mailadres wordt gebruikt dat bekend is bij de vereniging. Want alleen met dat e-mailadres herkent de app het lid. Zorg er daarom voor dat bij alle leden het e-mailadres in Sportlink Club is geregistreerd waarmee hij of zij ook gebruik wil maken van de Voetbal.nl en de KNVB Wedstrijdzaken app. Ontbreekt een e-mailadres bij een lid, dan kan die persoon niet inloggen in de app en dat wil je uiteraard voorkomen. Zet je leiders en aanvoerders in om de e-mailadressen van de spelers te verzamelen en voeg deze vervolgens toe in Sportlink Club.
2. Spelersfoto’s
Op 12 juni hebben we alle spelerspasfoto’s die bekend zijn bij de KNVB in Sportlink Club gezet. Je hoeft als club dus niet zelf alle spelerspasfoto’s in Sportlink Club toe te voegen. Wil je als club zelf nog een aantal pasfoto’s toevoegen of wijzigen? Dat kan in Sportlink Club.
Extra voordeel is dat alle spelersfoto’s direct zichtbaar in de KNVB Wedstrijdzaken app.
Op het moment dat de nieuwe Voetbal.nl app en website live gaan, worden ook daar de spelersfoto’s zichtbaar. Ontbreken er toch nog enkele spelersfoto’s? Geen paniek, alle spelers kunnen vanaf de eerstvolgende update van de app t/m 31 oktober zelf een spelersfoto toevoegen in de app. Leiders van een team kunnen voor alle teamleden een foto maken.
Meer info
De KNVB Wedstrijdzaken app kun je al in de stores downloaden. De Voetbal.nl app is half juli beschikbaar. Binnenkort ontvang je meer nieuws en gaan we je meer vertellen over de exacte datum wanneer de Voetbal.nl app live gaat.
Neem alvast een kijkje op onze webpagina waar we alles over de app vertellen.
Als v.v. Den Ham hebben we besloten alles communicatie via Sportlink Club te gaan doen. Ook alle schermen in de kantine werken daar straks mee.