Be Quick en Den Ham delen de punten

Het belooft een spannend seizoen te worden in de 2e klasse H van het zaterdagvoetbal gelet op de uitslagen tot nu toe, waarbij elke ploeg kan winnen. Den Ham is dit seizoen goed begonnen in die klasse. Gedoodverfde favorieten als Enter Vooruit, Sparta en WVF, laten verrassend punten liggen, en de mannen van trainer Jurgen Kok snoepen de puntjes met regelmaat binnen. Dat belooft wat voor het verdere verloop van deze competitie.
In de uitwedsstrijd tegen Be Quick ’28 leek het daar in de eerste 30 minuten echter niet op. De Zwollenaren waren de bovenliggende ploeg maar wisten het overwicht niet om te zetten in doelrijpe kansen. En de kans die ze wel creëerden , schot vanaf de punt van het strafschopgebied in de 30e minuut werd vakkundig onschadelijk gemaakt door de Hammer doelman. Het laatste deel van de eerste helft kwamen er dan ook kansen voor Den Ham. Een kopbal van Luuk Kuiper, een volley van dezelfde Kuiper en een poeier van afstand met rechts door Joost Veurink hadden meer verdiend.
Den Ham wisselde na rust Dewi Drost voor Leon Harmsen, waardoor er meer voorwaartse druk kwam. In de 52e minuut een mooie aanval van Den Ham, waarbij Thomas Remmink zich met een een-tweetje in een scrimmage vrij speelde voor doelman Elmali van Be Quick. Zijn inzet ging net langs het doel. 10 minuten later was het Den Ham doelman Jeffrey Ekkel die zijn ploeg op de been hield door in een één tegen één situatie de bal tot hoekschop te verwerken.
In de 71e minuut was het opnieuw Thomas Remmink die doorbrak. Aanvoerder Frank Oosterhof trok hierbij aan de noodrem en nam gelaten de terechte rode kaart in ontvangst, uitgedeeld door scheidsrechter Jan Everlo, die de wedstijd perfect leidde. Vriend en vijand was het erover eens dat de kaart terecht was, maar dat die niet in het beeld van de wedstrijd thuis hoorde.
De toegekende vrije trap werd door Joost Veurink net naast het doel geschoten. In de man meer situatie kreeg Den Ham nog enkele mooie kansen, waaronder een kopbal op de lat van Dewi Drost in de 78e minuut. Toch wist ook Be Quick’28 in ondertal situatie nog een aantal keren gevaarlijk uit te breken.
Na een mooie pot voetbal, geleid door een “man of the match” leidsman stond er dan ook nog steeds de brilstand op het scorebord waarmee werd begonnen na 90 minuten. Een uitslag die recht deed aan de wedstrijd.
Komend weekend dan ook de topper in deze klasse tussen Den Ham en de nr 2 Enter Vooruit op sportpark “De Rohorst”.