Den Ham: verdienstelijk gelijkspel tegen koploper.

Geplaatst op

Tegen de koploper in de 2e klasse, W.V.F. uit Westenholte moest trainer Kok opnieuw puzzelen over de opstelling. Door blessures en schorsingen ontbraken weer de nodige spelers. Toch lukte het de Hammerploeg om zeer verdienstelijk een punt af te snoepen van de tegenstander en was er zelfs kans op meer.
In het eerste kwartier was het W.V.F. dat het meeste balbezit had, maar was het Den Ham dat al binnen 5 minuten op voorsprong had kunnen komen toen Dewy Drost bij een voorzet vanaf de rechterkant net een fraktie te kort kwam om de bal binnen te tikken. Vanuit een versterkte verdedigende linie liet Den Ham de tegenstander het initiatief en was zelf bij uitvallen gevaarlijk. In de 22e minuut had dit succes. Een afgeslagen aanval van Den Ham werd nieuw leven ingebracht door goed doorzetten van Michiel Schurink. Diens gebogen voorzet leverde vanuit het niets Luuk Kuiper de mogelijkheid om binnen te koppen achter de verbouwereerde doelman te Wiele.
In het verdere verloop van de eerste helft had ook W.V.F. nog enkele kansen gescoord werd er voor de pauze niet meer.
Na de pauze was het Luuk Kuiper die zich op de rechterflank ontworstelde aan zijn tegenstander en de bal voor gaf op Daan Timmerman, die uit een onmogelijke hoek toch koppend wist te scoren, en Den Ham op een 2-0 voorsprong bracht.
Ruime een kwartier later was het W.V.F. die via Joost Zweers de aansluitingstreffer wist te scoren. In de 75e minuut was het Jabir Mazouz die met een wonderschoon schot van afstand doelman Ekkel kansloos liet en de gelijkmaker op het scorebord bracht.
In het laatste kwartier kon het alle kanten op in deze wedstrijd. De lucht betrok, stormvlagen met regen en natte sneeuw maakten het er niet beter op. In de 90e minuut was Den Ham nog het dichtst bij de overwinning toen een schot van Rane Kootstra vanaf de middenlijn, gedragen door de wind, zo maar binnen kon vallen, als doelman ter Wiele niet tenminste een lengte had gehad van 1.90 meter. En dat was net genoeg om met de vingertoppen de bal nog te toucheren zodat die over het doel ging.
Al met al een uitslag waar beide ploegen vrede mee hadden in een wedstrijd geleid door de jeugdige scheidsrechter Mulder, die één van zijn eerste wedstrijden op 2e klasse niveau floot en dat volgens vriend en vijand zeer verdienstelijk deed.