We ontvingen het droevige bericht van het overlijden van Gerrit Nijzink op de leeftijd van 79 jaar. Gerrit was binnen de familie Nijzink misschien niet degene met het meeste voetbaltalent, maar hij heeft zich op andere manieren zeer verdienstelijk gemaakt voor de club.
Ergens in de jaren 80 werd hij aangesteld als terreinknecht op ons sportpark. Dat werk deed hij met veel plezier. In het seizoen 1982-1983 zien we hem voor het eerst als materiaalman op de teamfoto staan bij het elftal dat destijds wist te promoveren, getooid in de eerste gesponsorde shirts en jassen van autobedrijf Geert Heikens. In 1986 werd hij dan ook benoemd tot Lid van Verdienste van v.v. Den Ham.

Gerrit was de man die voor het eerst gebraden spareribs meebracht voor de selectie, op donderdagavond na de laatste training. Minimaal driekwart van het jaar liep hij in zijn korte broek, op klompen en met gebreide Noorse sokken, door ons dorp en over ons sportpark.
De achtereenvolgende trainers Vos, Lanjouw, Oolbekkink en Sepp waren maar wat blij met Gerrit als materiaalman. Hij had zijn zaakjes altijd prima voor elkaar.

Een aantal jaren geleden kwam Gerrit met zijn fiets ten val, met vervelende consequenties. Mede door zijn ziekte was alleen thuis wonen aan de Roggestraat geen optie meer. Gelukkig kon hij na enige tijd worden geplaatst op de Heemsteresch. Daar is hij de laatste jaren liefdevol verzorgd, terwijl zijn broers en zussen hem zeer trouw bleven bezoeken.

De dankdienst vindt zaterdag 6 juni aanstaande om 11.00 uur plaats in Hervormd Centrum “De Rank”
Voorafgaand is er gelegenheid tot condoleren van 10.15 uur tot 10.45 uur.

We wensen de familie veel kracht en sterkte in deze tijd.

Bestuur V.V. Den Ham