RKSV 2 – Den Ham 5 (2-5) (2-4 volgens het wedstrijd formulier)

Tja foutje kan gebeuren, toch?
Gisteren hebben we wel meer foutjes gezien. Echter zoveel dat we eigenlijk met 0-5 zouden hebben gewonnen als we volgens de regels van het spel hadden mogen voetballen. Helaas was dit niet het geval en kregen wij al snel het gevoel dat we tegen 12 man aan het voetballen waren.

Laat ik het verduidelijken dat 2 buitenspel doelpunten voor RKSV “gewoon” goedgekeurd werden.
Gelukkig voor ons waren wij op schot.

In dit rechtstreekse degradatie duel waren wij absoluut de bovenliggende partij. Op een zeer matig veld waar beide partijen wat moeite mee hadden startte wij wat onwennig aan de wedstrijd.
Aan deze fase kwam gelukkig binnen een kwartier een einde toen Youp na een uitstekende dieptepass van Wim 1 op 1 met de keeper kwam te staan en scoorde.

Nog niet helemaal bijgekomen van het geluk dat ons was overkomen kwam RKSV met hulp van de 12e man op 1-1 terug in de wedstrijd.
Tja dan gaat onze bloed wat sneller stromen, krullen onze neusgaten op om meer zuurstof in onze longen te kunnen pompen en giert de adrenaline door ons lijf. Kortom we gingen steeds beter voetballen. Een prima voorzet op maat van links door William werd vakkundig door André binnengekopt.

En omdat het af en toe “kelderafdeling” voetvoetbal op een zeer matig veld leek onderstreepte onze spits dit nog even door een 2e voorzet (ik dacht van Sander) nagenoeg van op de doellijn nog over het doel te knallen. Tja af en toe was het huilen met de pet op.

Maar gelukkig was er gisteren meer te genieten dan te huilen. In de 2e helft wisselde RKSV steeds meer spelers met allerlei pijntjes, iets wat vaker voorkomt als je onderop de ranglijst acteert.
Onze aanval golven bleven het doel van RKSV bestoken. Meerdere keren bracht de paal hen verlossing en zorgde ervoor dat wij niet aan meer doelpunten toekwamen.
Wel lukte het ons om af en toe ook goed en verzorgd voetbal op de mat te leggen. 2 doelpunten vielen na de rust dan ook uit voortreffelijke aanvallen welke even voortreffelijk werden afgerond door Eddy en André

Met onze aanvallen kreeg RKSV ook de mogelijkheid om enkele keren gevaarlijk te counteren. Aan 1 daarvan zat weer een luchtje (zeg gerust maar dat hij stonk) zoals die in de 1e helft maar een beetje hulp is nooit weg dacht de 12e man dus op dat moment kwam de 2-4 op het scorebord.
De pegel van Bas maakte een einde aan de illusies van RKSV. De 2-5 was zeg maar de genadeklap.

Nog geïrriteerd over de beschuldigingen in mijn richting over vermeend selectief vlagwerk (let wel, geen enkele keer was de bank van RKSV het met mijn vlagwerk oneens!!) was ikzelf nog in de gedachte dat het 2-4 was geworden. Ook RKSV had deze stand doorgegeven via sportlink, ach dat kon er nog wel bij. De door mij geëiste excuses van de scheids heb ik overigens nog niet ontvangen.

Halverwege de middag gingen we weer huiswaarts, een wedstrijd die om12.00 uur begint is nooit een favoriet van ons geweest, waardoor de nazit beperkt werd tot het bekijken van de wedstrijd van A1. Helaas voor hen werd die wedstrijd verloren en eindigde de dag voor Simon met een bezoekje aan het ziekenhuis.

Simon sterkte!

De man langs de lijn