Hulzense boys 5 – VV Den Ham 5 (4-3)

De overwinning op ENC 09 smaakte naar meer. Voor de wedstrijd tegen Hulzen waren we dan ook tot op de tanden gewapend. Helaas waren we niet volledig als team maar gelukkig met het feit dat we 3 gastspelers mochten verwelkomen.

Één daarvan was Kamel, hij had door een blessure de laatste 1,5 jaar niet meer gevoetbald en was gebrand om zijn stempel op de wedstrijd te zetten. Helaas ging voor hem de uitdrukking op dat je een aanvaller niet moet laten verdedigen. De penalty werd gelukkig voor hem niet verzilvert door Hulzen maar de corner voortkomend uit de weggewerkte bal helaas wel (1-0)

Hulzen was in deze fase sterker en kwam met scherpe aanvallen voor op 2-0. Wij kregen daarna wel meer greep op de wedstrijd en voldoende kansen en mogelijkheden maar wisten nog niet het netje te vinden. Dus met de rust hadden wij het gevoel dat hier vandaag wat te halen viel. Hulzen leek het wel o.k. te vinden deze stand en had al enige tijd gas terug gegeven.

Ook in het begin van de 2e helft kwamen onze kansen terug, Sander had zijn tegenstander(s) op links dusdanig in zijn greep dat hij na één van zijn vele solo’s de bal bij de 1e paal naar binnen wist te punteren en met een mooie pass op maat onze spits (André) de 2-2 kon laten scoren.

Het PSV penalty syndroom blijkt een hardnekkig en vooral besmettelijk virus te zijn waar ook onze man van de onberispelijke penalty’s aan is gaan lijden . Arjan, het (gehakt-) balletje op de paal smaakte heerlijk maar liever hadden we gezien dat jij je eigen serie van gescoorde penalty’s had door kunnen zetten. Maar helaas ook aan alle mooie dingen komt eens een einde.

Over gehaktballen gesproken, Miele? het balletje op de paal van je eigen doel geldt ook bij deze regel, dus neem je volgende week voldoende geld mee?

Het nadeel van Hulzen voor ons was dat zij nog een versnelling in huis hadden. Wakker geworden van een dreigende nederlaag werden de loopgraven verlaten en kwamen wij steeds meer onder druk te voetballen en kon voornamelijk onze (inval-) keeper excelleren.

Eén en ander leidde tot de 4-2 achterstand en alleen een goede loopactie met doelpunt (4-3) van onze snelle man (Henrie) gaf ons nog even hoop op 1 puntje, helaas waren de extra minuten te kort en de kansjes te klein om dit te realiseren.
Kortom een leuke en met vlagen goede wedstrijd met verrassende wendingen waar ook dit keer het kwartje net de verkeerde kant op viel.

Wetende dat deze verslagen ook door onze tegenstanders en aankomende tegenstander (De Boys a.s. zaterdag) gelezen wordt kan ik gerust zeggen dat ondanks onze lage klassering wij een tegenstander van formaat blijven en blijken te zijn. En met iets meer geluk aan onze zijde……?!

De man langs de lijn