JO15-2 wint thuisduel tegen Juventa’12

Geplaatst op

Den Ham JO15-2 – Juventa’12 JO15-2 (5-0), zaterdag 14 september 2019

Om door te gaan in de beker, is JO15-2 afhankelijk van de uitslag in Daarle. Maar daar ligt de focus niet op vandaag. Doel is om een lekkere wedstrijd op de mat te leggen in de voorbereiding naar de competitie en te blijven werken aan het ontwikkelen van onszelf en ons als team.

Tegenstander is Juventa’12 JO15-2, die wij volgende week ook als eerste treffen in de competitie. Vandaag is dus ook een soort graadmeter voor ons waar wij staan ten opzichte van andere tegenstanders. Vandaag doen Mike en Daan bij JO15-1 mee, fijn dat Simon uit JO13-1 vandaag met ons mee wil doen.

Den Ham begint sterk met een aanval op rechts, waarbij Luuk de keeper op zijn weg vindt. In de rebound lijkt Luuk de bal binnen te kunnen lopen, maar zijn inzet wordt op de lijn uitstekend tegengehouden door de verdediger van Juventa. De stand blijft 0-0.

Het eerste deel van de wedstrijd wordt door de jongens later in de rust omschreven als ‘onrustig, met veel lange ballen’, al is aanvoerder Thijn een van de jongens die juist uitermate veel rust in zijn spel heeft. Het voetbal aan Hammerzijde is niet goed en Juventa probeert de wedstrijd steeds meer naar zich toe te trekken en gevaarlijker te worden. Maar voor de neutrale toeschouwer valt er nog niet veel te genieten.

Na een drietal wissels gaat het beter lopen bij Den Ham en is het vrij snel ook raak. Een schot van Marijn belandt in de voeten van Jan Hidde, die de keeper treft. De bal blijft echter hangen achterin bij Juventa en Marijn vuurt opnieuw een schot op doel van buiten de zestien. Deze wordt de Benjamin bewust van richting veranderd, zodat de keeper in de verkeerde hoek ligt: 1-0.

Het lijkt een mentale tik voor Juventa, want al snel volgt de 2-0. Een hoge bal van Luuk wordt achterin niet goed verwerkt. Jorian profiteert en knalt de bal hoog in het doel. Juventa krijgt gelijk een mogelijkheid om terug te komen, maar uit een vrije trap zeilt een kopbal bij de tweede paal net over het doel van Wout.

Voor rust wordt de wedstrijd al beslist. Benjamin stuurt Luuk de diepte in, deze rond zijn solo koelbloedig af met de 3-0. Terwijl we de eerste 25 minuten niet goed spelen, gaan we dus toch redelijk onverwacht met een riante voorsprong de kleedkamer in.

Na rust is het meer eenrichtingsverkeer richting het doel van Juventa. Luuk scoort opnieuw een doelpunt (4-0) en vervolgens worden er een legio kansen gemist. Robbin heeft vanuit de rechtsachter een paar mooie dribbels, Gerald probeert het eens van afstand en Benjamin treft van dichtbij de doelman. Zelfs de verdediger van Juventa helpt ons bijna, maar zijn inzet op de bovenkant van de lat voorkomt een eigen goal.

Tussendoor krijgt ook Juventa wel wat kansjes, maar Wout en de mannen achterin houden vandaag het doel schoon. In de slotfase scoort Benjamin een echte spitsengoal. Een voorzet van Jorian wordt door de doelman niet goed verwerkt en Benjamin is er als de kippen bij om te scoren. Ook Arnold is na de 5-0 nog dichtbij een treffer, alleen zijn kopbal uit een corner belandt op de paal.

Een prima, ruime overwinning uiteindelijk. Misschien was vandaag niet iedereen op zijn niveau, maar als een groep vliegende ganzen zijn er een paar jongens opgestaan, die het team bij de hand hebben genomen. En samen hebben we al team voor deze overwinning gezorgd.

Volgende week de ‘return’, dan spelen we de uitwedstrijd in Wierden tegen Juventa, alleen dan voor de competitie. Wordt het dan weer een overwinning? De cake op de overwinning van vandaag smaakte in ieder geval prima, dankzij de familie Stokvis.

Tot volgende week!

advertentie