SamenLoop voor Hoop is een evenement speciaal voor iedereen die – direct of indirect – met kanker te maken heeft gekregen. Gedurende een 24 uur durende wandelestafette staan we samen stil bij kanker en vieren we het leven. Tijdens de loop zijn er verschillende ceremonies, muziekoptredens en acties van deelnemers die op een bijzondere wijze geld inzamelen voor kankeronderzoek.
De openheid en eensgezindheid maken van SamenLoop voor Hoop een evenement dat niemand ongemoeid laat. SamenLoop voor Hoop wordt in tientallen landen met veel succes georganiseerd en is wereldwijd de grootste inzamelingsactie ten bate van de kankerbestrijding!
In Twenterand wordt de Samenloop voor Hoop georganiseerd op 27 en 28 juni a.s.
op het sportpark De Bosrand te Vroomshoop.
Openingsronde Survivors
Tijdens het evenement is er bijzondere aandacht voor de Survivors, mensen die ooit de diagnose kanker hebben gehad. Survivors openen ceremonieel het evenement. Onder warme aanmoediging van familie, vrienden en alle andere deelnemers lopen Survivors de eerste ronde over het parcours. Voor velen is dit een emotioneel moment.
Kaarsenceremonie
Een van de meest bijzondere onderdelen van SamenLoop voor Hoop is de kaarsenceremonie. We komen samen om onze dierbaren te steunen of te herdenken.De deelnemers kunnen op een speciale Kaars van Hoop een persoonlijke boodschap of wens schrijven. Vervolgens worden alle kaarsen langs het parcours gezet, zodat de wandelaars gedurende de nacht omringd zijn door een zee van licht.
Vorm een team en loop mee!
We willen proberen samen met de overige leden van het de v.v. Den Ham een team te vormen. We proberen daarbij 24 groepen te vormen, zodat iedereen slechts 1 uur hoeft te wandelen. Het zou mooi zijn als er teams zouden zijn die zeggen: Wij nemen dat of zelfs die uren voor onze rekening. U kunt dan samen met je teamgenoten zorgen dat er tijdens dat uur wordt gewandeld. Maar niet alleen de teams, ook de verschillende commissies etc. kunnen natuurlijk meedoen. Graag zien we je reactie retour, waarbij u je voorkeurstijd kunt aangeven.
Tijdens de 24 uur durende wandelestafette wisselen de teamleden elkaar steeds af. Er loopt dus altijd minstens één teamlid van de v.v. Den Ham over het parcours, getooid in ons clubshirt als symbool voor de voortdurende strijd tegen kanker. Bezoekers en teamleden die niet wandelen, kunnen ondertussen volop genieten van de andere activiteiten op het evenement, zoals een levendige braderie, optredens van artiesten, kindervermaak en bandjes.
Alle teamleden worden gevraagd om voorafgaand aan het evenement zo veel mogelijk geld in te zamelen voor KWF Kankerbestrijding. Ze leveren hiermee een belangrijke bijdrage aan verder kankeronderzoek.
SamenLoop voor Hoop en KWF Kankerbestrijding
De overlevingskansen voor mensen met kanker zijn de laatste 60 jaar ruim verdubbeld.
Op deze weg willen we doorgaan om uiteindelijk de strijd tegen kanker te winnen. Daar is geld voor nodig, veel geld. Met SamenLoop voor Hoop zamelen we geld in en vieren we een feest van hoop. We vieren dat steeds meer mensen kanker overleven en dat we iets tegen de ziekte kunnen doen. Door wetenschappelijk onderzoek te financieren zorgen we samen voor een toekomst met minder kans op kanker, meer kans op genezing en een betere kwaliteit van leven voor (ex-)kankerpatiënten. Dat is de missie van KWF Kankerbestrijding. Elke SamenLoop voor Hoop draagt hieraan bij.
Op vrijdagavond 27 juni stelt café De Brink het café beschikbaar. Het HOC runt dan die avond het café. Van daaruit worden de deelnemers met een shuttle busje naar het sportpark
De Bosrand gebracht.
Iedereen van de F league tot en met het eerste kent mensen of heeft te maken met mensen die kanker hebben of hebben overwonnen. Laten we met elkaar die mensen een hart onder de riem steken.
Iedereen kan meedoen met SamenLoop voor Hoop. Doe mee, schrijf je in, individueel of als team. Inschrijving kost 10 euro per persoon. Geld dat volledig ten goede komt aan de strijd tegen kanker.
Meer info op: http://samenloopvoorhoop.nl/twenterand/
Opgeven kan via Janny Bijlstra van de clubshop, via: clubshop@vvdenham.nl. die de indeling etc. zal coördineren.