Sterk spelend JO15-2 verslaat SVVN JO15-1

Den Ham JO15-2  –  SVVN JO15-1 (5-1), zaterdag 9 maart 2019

Vandaag weer een competitiewedstrijd voor JO15-2. Op het hoofdveld van de Rohorst speelt Den Ham een wedstrijd tegen SVVN JO15-1, een middenmoter uit de vorige tweede klasse. Vorige week won Den Ham de oefenwedstrijd met 6-1 van USV en deze week kwamen diverse jongens zeker niet onverdienstelijk in actie bij de JO16 en JO14.

Tegen SVVN zijn we voor het eerst sinds lange tijd weer compleet met onze eigen selectie. Dat is fijn, want we verwachten een gelijkwaardige tegenstander met SVVN, dus hebben we al onze jongens nodig. In de eerste tien minuten gaat de wedstrijd gelijkwaardig op. Beide teams hebben kansjes om te scoren, maar worden nog niet echt gevaarlijk. Den Ham speelt de eerste helft tegen de wind in, maar krijgt wel de eerste echt goede kans van de wedstrijd. Niels schiet vanaf de zestien de bal in de verre hoek, maar een prachtige redding van de keeper voorkomt een goal.

Daarna is het SVVN dat sterker is en een paar mogelijkheden krijgt. Echter heeft Rick meerdere schitterende reddingen in huis, soms zelfs drie achter elkaar. Verder staat Den Ham, ondanks de wind, zowel achterin als voorin geconcentreerd te voetballen. Als Binck een mogelijkheid gemist heeft, is het even later wel raak voor Den Ham. Een vrije trap van Iwan vanaf eigen helft belandt bij Niels Ha, die na een lange solo de keeper in de korte hoek verrast: 1-0.

Vervolgens krijgt SVVN toch weer een aantal kansen en worden wij steeds onrustiger aan de bal. Af en toe lijkt het meer een tenniswedstrijd dan een voetbalwedstrijd, zo vaak gaat de bal op en neer. Maar in die onrust vindt Imme opeens wel een rustmoment aan de bal. Na zijn actie die volgt wil hij binnen de zestien uithalen, maar wordt hij gevloerd. Echter wordt de strafschop niet gegeven door de scheidsrechter, dus rusten wij met een 1-0 voorsprong.

Wij zijn erg tevreden over het spel van onze ploeg, met name hoe er tactisch sterk gevoetbald wordt. We hopen dat er met de wind in de rug meer rust in het spel komt.

De tweede helft begint met opnieuw een redding van Rick, die Den Ham deze wedstrijd zeker op de been houdt. Vervolgens is het Binck met een prima diepe pass op Imme, die op snelheid de 2-0 maakt. Dat lijkt een mentale knak voor SVVN, want er komt een stormvloed aan kansen voor Den Ham. Meerdere jongens krijgen de kans om te scoren, maar de bal gaat er niet in.

Totdat Jorn de bal op Niels Ha speelt. Na een korte actie haalt deze verwoestend uit en staat het 3-0. Even later volgt de 4-0. Een scherpe corner van Jelle, de kopbal van Imme kan vervolgens nog gered worden door de doelman, maar Iwan is alert bij de tweede paal om binnen te tikken.

Als Imme opnieuw in de zestien gevloerd wordt, krijgen we ditmaal wel de terechte strafschop. Rian ramt deze onberispelijk in de kruising en scoort daarmee zijn eerste goal van het seizoen. Tot dat moment heeft SVVN in de tweede helft nagenoeg geen kans gekregen door de prima spelende Rian, Iwan, Niels Ho, Joost en Fabian achterin.

In de slotfase willen sommige jongens iets teveel galleryplay laten zien en gaat dit soms ten koste van de nauwkeurigheid en concentratie. Daardoor krijgt SVVN nog kansen op de eretreffer, maar opnieuw staat Rick meerdere keren in de weg. In de slotseconde moet hij toch eindelijk een tegentreffer toestaan. Een kopbal uit een corner wordt nog getoucheerd met de keeperhandschoenen, maar de bal belandt toch in het doel.

Een mooie overwinning voor de jongens, een goede werklust en inzet, een beresterke tweede helft en een prima uitvoering van de tactiek. Wij zijn TROTS!

Volgende week spelen we uit naar DETO. Hopen dat de regenval de komende week meevalt en we om 11.00 uur ook daar weer een mooie potje kunnen voetballen. Tot dan!