Zuur verlies v.v. Den Ham bij Sparta E.

Onder prima weersomstandigheden speelde Den Ham de uitwedstrijd bij Sparta Enschede. Altijd een bijzondere wedstrijd temeer daar de oud trainer van Den Ham , Jeroen Niks, thans trainer is bij de Enschedeërs.
Den Ham begon goed aan de wedstrijd. In het eerste kwartier waren er dan ook kansen voor de Hammenaren door Rane Kootstra en Daan Timmerman. In vergelijking met voorgaande wedstrijden viel het de supporters op dat de Hammenaren beter bij de les waren en elkaar beter wisten te vinden.
Toch was het Sparta dat in de 25e minuut op voorsprong kwam toen de Hammer verdediging tot drie keer toe de bal wilde opruimen, maar Sparta alert reageerde, waardoor ter Morsche ineens, vanuit het niets een niet te missen kans kreeg.
Dat was even een streep door de rekening van Den Ham. Toch krabbelde de ploeg weer overeind en had op slag van rust gelijk kunnen komen door Michel Kamphuis, die helaas de bal niet goed wist te raken.
Na de pauze enkele wissels in het team van Den Ham. Thomas Remmink verving Randall van Haarst en Roy Zorgdrager kwam voor Timmerman.
Den Ham bleef aandringen, o.a. een volley schot van Kamphuis in de 63e minuut die door doelman Jonkers nog ternauwernood werd gepareerd.
In de 72e minuut kreeg Den Ham een vrije schop randje zestien die door Joost Veurink magistraal om de muur werd gekruld in de linker bovenhoek, onbereikbaar voor de doelman, waardoor de niet meer dan verdiende 1-1 op het scorebord kwam.
Zes minuten later kreeg Den Ham toch het spreekwoordelijke lid op de neus, toen een vrije bal vanaf de rechterkant werd getoucheerd door Michiel Schurink, waardoor de uitkomende doelman Jeffrey Ekkel ineens kansloos was. 2-1 voor Sparta.
In het laatste kwartier, probeerde Den Ham nog van alles om opnieuw minimaal op gelijke hoogte te komen, het mocht echter niet meer baten.
Na het slotaccoord van de goed leidende leidsman Huis in ’t Veld was er de harde realiteit van een verliespartij, maar tevens het gevoel dat de Hammenaren het voetballen nog lang niet verleerd zijn.
Dinsdagavond a.s. speelt Den Ham het restant van de destijds gestaakte wedstrijd tegen Hulzense Boys om 20.30 u op “De Rohorst”. Van die wedstrijd moeten nog minimaal 9 minuten worden gespeeld. Daarna spelen de beide teams als trainingswedstrijd een partij van 2 x 30 minuten.